gallery/img_20180820_201609

Tuki- ja liikuntaelinten fysioterapia voi sisältää esim. terapeuttista harjoittelua, manuaalista käsittelyä kuten nivelmobilisointia ja pehmytkudoskäsittelyä, fysikaalista hoitoa (ultraäänihoito, sähkökipuhoidot, kylmä- ja lämpöhoidot), kinesioteippausta sekä yksilöllisten koti- ja kuntosaliharjoiteohjeiden antoa.

Kaikki pohjautuu fysioterapeuttiseen tutkimukseen. Fysioterapiaan voit tulla joko lääkärin lähetteellä tai  ilman.

Porissa yksityisellä puolella tuki- ja liikuntaelinfysioterapiasta vankan kokemuksen omaavana hoidan erilaisia tuki- ja liikuntaelinvaivoja /-vammoja /-sairauksia. Lisäksi hoidan leikkausta vaativaa vaivaasi ennen ja/tai jälkeen leikkauksen. Tästä esimerkkinä tekonivelkirurgia (polvi tai lonkka), olkapään kirurgia (esim. kiertäjäkalvosinleikkaukset), polvikirurgia (esim. eturistiside- tai kierukkaoperaatiot) tai nilkan / jalkaterän kirurgia.

Palveluna Fysio Stenmanissa on myös hyvänlaatuisen asentohuimauksen tutkiminen ja hoito.

Varaa aika fysioterapiaan soittamalla p. 044 5700064 tai tiina@fysiostenman.com

gallery/physiotherapy-567021_640

Fysioterapia

Hieronta

Hieronta on vanha hyvä hoitomuoto kehon lihaskireyksien ja jännitystilojen hoitoon. Se rauhoittaa ja rentouttaa kehon lisäksi myös mieltä, ja vähentää kivun tunnetta. Hieronnan avulla pyritään myös nopeuttamaan palautumista sekä parantamaan urheilusuorituksia.

Varaa aika hierontaan (45 min tai 60 min) soittamalla p. 044 5700064 tai tiina@fysiostenman.com

gallery/basket cercle (1)

Alaraajafysioterapia

Podiatrinen fysioterapia  (Pofy) on fysioterapian erikoisala, missä alaraajojen ja jalan toimintahäiriöitä ja kiputiloja kartoitetaan, kuntoutetaan ja korjataan fysioterapian keinoin.

Toimintahäiriöitä voivat aiheuttaa mm. liiallinen tai liian vähäinen kuormitus, vääränlaiset kengät, synnynnäiset rakenteelliset tekijät tai tapaturmat. Myös esimerkiksi lisääntynyt kuormitus kuten ylipaino rasittaa jalan rakenteita, ja raskauden aikainen painon lisääntyminen voi aiheuttaa vaivoja.

Jalan ja alaraajojen toiminnan häiriintyminen heijastuu koko kehon toimintaan, ja voi aiheuttaa vaivaa ylempänäkin kehossa. Alaraajojen pituusero voi aiheuttaa alaraajojen, mutta myös selän kiputiloja.

Varaa aika alaraaja-analyysiin soittamalla p. 044 5700064 tai tiina@fysiostenman.com